Kosmetisk tandregulering

Få det smil, du altid har ønsket dig. Vi tilbyder alle former for tandretning

Her på klinikken er vi af den overbevisning, at ortodontisterne (bøjletandlægerne) stadigvæk skal betragtes som værende de bedste til at rette tænder. Derfor har vi, helt bevidst, her på klinikken undladt at begive os ud i store tandretninger hvor hele okklusionen (sammenbiddet) ændres.

Med kosmetisk tandregulering menes, at rette de forreste otte til seks tænder. Man ændrer derved ikke på patientens sammenbid i siderne, men derimod kun på de forreste tænder, primært af æstetiske årsager. Disse æstetiske årsager kan være alt fra, at rette skæve tænder, eller at få lukket diverse mellemrum mellem tænderne.

Med eller uden bøjler?

Her på klinikken kører vi med tre forskellige systemer:

LiteWire:

LiteWire er en fornyelse af gamle ”togskinner” og fornyelsen består i, at de er blevet gennemsigtige. Dette system er især godt, da ens tale eller funktion i det daglige ikke bliver hæmmet af bøjlerne. Derudover er dette system at foretrække når symmetrien i tænderne, og ikke mindst, tandkødet skal være pænt og harmonisk.

InmanAligner:

InmanAligneren er en god løsning for dem der vil have muligheden for at få en aftagelig bøjle, dvs en bøjle der kan tages af og på. Bøjlen gør, som vist på billedet nedenunder med pilene. Den skubber tænderne i hver sin retning, og i den retning tænderne skal sidde i sidste ende. Bøjlen skal beholdes på i 16-20 timer i døgnet.

InvisalignGO:

InvisalignGO er det nyeste skud på stammen under kosmetisk tandregulering. Det er en gennemsigtig skinne der er formet som ens egne tænder og den er samtidig aftagelig, dvs. man kan tage den af og på. Mange hælder til InvisalignGO da den ikke er synlig og man kan fungere i det daglige uden man er hæmmet af den.  Skinnerne skiftes hver 2 uge og der er typisk 14 skinner i alt. Skinnerne skal beholdes på i 20-22 timer i døgnet.